Penyusunan Program Parenting bagi Pengelola dan Pendidik PAUD di Nagari Lubuk Jantan Kecamatan Lintau Buo Utara
Abstract
Over time, advances in science and technology are increasingly high but problems are increasing, and challenges are increasing. Likewise, formal, non-formal and informal education always has a weak point on every line. This condition requires educators and educational institutions to think even harder so as not to run over with the progress of the times. Collaboration between institutions and the education environment is absolutely necessary so that there will be no regrets later and children's education can be developed optimally. One way that can be done in early childhood education is to create a mature cooperation program and this program must be well designed.
Keywords: Parenting, Early Childhood Education (PAUD)
Full Text:
PDFReferences
Andani, D. P., Setiawati, & Wisroni. (2018). Hubungan antara Pengasuhan Orang Tua dengan Kecerdasan Emosional Anak di PAUD Puti Bungsu SKB I Tanah Datar. SPEKTRUM: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah (PLS), 1(2). Retrieved from http://ejournal.unp.ac.id/index.php/pnfi/article/view/10245
Danim, S. (2010). Pedagogi, Andragogi, dan Heutagogi. Bandung: Alfabeta.
Gomma, A. B. (2012). Membentuk Kepribadian Anak Sejak Dini. Solo: Samudra.
Ismaniar. (2018). Kreatifitas dan Pendidik PAUD dalam Perspektif Peluang dan Tantangan. SPEKTRUM: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah (PLS), 1(3), 257–261. https://doi.org/10.5281/zenodo.1421717
Ismaniar, & Sunarti, V. (2018). Buku Ajar Pelatihan Parenting. (A. H. Pamungkas, Ed.). Padang: Penerbit Jurusan Pendidikan Luar Sekolah Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Padang. Retrieved from https://osf.io/preprints/inarxiv/c62sw/download
Kemendikbud. (2016). Seri Pendidikan Orang Tua: Pengasuhan Positif. Jakarta: Kemendikbud.
Murni, S. (2016). Optimalisasi Pengawasan Orang Tua terhadap Bahaya Pelecehan Seksual pada Anak di Era Digital. In Prosiding Pengembangan Karakter Generasi Muda Bangsa (pp. 55–58).
Pamungkas, A. H. (2016). Pengentasan Kemiskinan Berbasis Prinsip Modernisasi. Kolokium: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 4(1), 59–64.
Patmonodewo, S. (2003). Pendidikan Anak Prasekolah. Jakarta: Rineka Cipta.
Sunarti, V. (2014). Peranan Keluarga dalam Pendidikan Kebencanaan sebagai Salah Satu Langkah Mitigasi Bencana. Kolokium: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 2(2), 225–235.
Syuraini. (2017). Pengelolaan Program Parenting dalam Pembentukan Karakter Anak Usia Dini. In Pengembangan Karakter Generasi Muda Bangsa (pp. 20–26). Padang: Fakultas Ilmu Pendidikan.
DOI: https://doi.org/10.24036/kolokium-pls.v6i2.13
Refbacks
- There are currently no refbacks.